19.Değişmek istemeyenleri yada değişmeye fıtratı müsait olmayanları; cebren , hile ile siyasetle dine koymaya çalışanların yaptıkları işe ve hasılatlarına ne denir?
İpucu;liyakatsiz hiçbir iş,
iyilik, eylem...vb cezasız kalmaz Demirkuş 2006. Liyakatsiz inanç sahiplerini düşünün.İnsanların zihinsel ve bedensel olarak: pozitif, nötr, negatif ve varyasyon aşamazlarına/aşılmazlarına ulaşmanın yolu; var olanların hepsini aşmasından/aşmaktan geçer. Ulaştığı bu aşmaz, aşılmaz hudutlardan kavradığı, sağladığı bilgileri asrına güncelleyerek; geçmişini, zamanını ve geleceğini razı edip rahatlattıktan sonra; geleceğe yönelik çözüm ve yollar açar.Öğrenci Yanıtları

 

 

            C-19 Bu değişmeyen insanları zorla yola getirmek gibi bir kuram mevzu-u bahis bile olamaz. Bence nasıl ki her öğrencinin bir ders anlama tarzı varsa karşımızdaki insanın da anlattıklarımızı anlayacağı bir yol vardır. Bizim de işte o yolu bulup o yolla anlatmamız gerekir.

Ramazan DEMİRDÖĞEN

 

              C.19) Fıtratta varsa sen istesen de istemesen kendi değişmeye hazırlanabilir. Fıtratta yoksa yapılan iş lüzumsuz sayılır.

               Salih AYTEKİN 

 

  C.19.Bir insana icbar ile hiçbir şey yapılamaz. Gerçek siyaset gerçek karakterli insanlar aracılığıyla yapılabilir. Zorlama siyaset bir yok edişten başka bir şey değildir. Dini sömürerek siyaset yapmak ise hakiki ölümdür, ruhu yok etmektir. Barış TURAN

 

C.19Hiçbir kimse bilgisi olmadığı bir şeyleri yapamaz; yapsa bile yalan ve yanlışlar hiçbir yere varamaz. Bir şeyi bilmemek için o işi defalarca yaptıktan sonra en iyi şekilde yapabiliriz, yoksa ne doğruya ne de doğrunun ne olduğunu bilemeyiz. Yalanla hileyle de yapılan için Allah hiçbir zaman yoluna sokmaz aksine daha da beter eder. Demek istenilen o ki; bir işi yapabilmek için yalanla, hileyle, siyasetle yaparak değil, o işi gerçekten bilerek yapmalıdır.

BUKET ÖZÇELEBİ                                                                                                                        

C.19.Adam kullanmak demektir. Kişiye kendine özgü kurallarını kabul ettirmenin kolay olduğu için zor olan tarafta olmadığından işine geldiği gibi davranır.Rüşvet ve iltimasın olduğu bir toplumda yaylım ateşi son hızdadır. Cansu KAHİLOĞULLARI

 

C.19 Bence avam denir.Çünkü; değişmek isteyenleri ancak ALLAH CC’HU değiştirir ve ona doğru yolu önerir.Böyle kişiler ise dini kullanıp insanları yanlış yollara saptırırlar.  Deniz BÜYÜKERTAŞ

C.19. Bencillik yada her bir şeyi olduğu gibi kabullenmektedir. Toplumun düzenini sarsacak bir Siyonist düşünce olarak nitelendirebiliriz. Ersin DEMİR

C.19 Değişmek istemeyenleri yada değişime müsait olmayan ı değiştirmek cahil insanların işidir.Sadece kendi doğrularına değer veren insanlar yapar bunu.Fatma DURUŞ

C.19.  Değişmek istemeyenleri ya da değişime fıtratı müsait olmayanları bir inancın içerisine koymak liyakatsiz bir eylemdir. İnsanlara yarar yerine zarar getirir. İnsanların zaaflarını/aşmazlıklarını da kullanarak sağladığı bilgileri çözümleyip bu bilgileri zamana uyarlayarak geçmişi zamanı ve geleceği hakkındaki sorunlarını giderip güvenini kazanarak ona dini konusunda bazı inançları aşılayarak kendi saflarına çekerler. Bunlara misyoner diyorum. Gani KISACA

 

C.19 Aşmazlarının aşılabileceğini gören insan hayattan daha çok zevk alır. Fakat bu durumu görmesini sağlayan insanların kişiyi kötüye sevk etmemesi gerekir. ( M. Onur YILDIRIM)

C.19 Menfaat denmesi daha uygun gelir. Çünkü bir insan değişmek istemiyorsa ve başkaları onu çıkarları için zorla değiştiriyorsa bu menfaattir. Değişmeye hazır olanlar ise yanlış kişiler tarafından yanlış değiştiriliyorlar.                          Mine Şen ALTUNTAŞ

 C.19.Hiçbir insanın zorlamayla bir yerlere getiremeyiz; hadi getirdiğimizi farz edelim.O zaman hiçbir verim alamayız.eğer bir kişiye bir şeyler yaptırmaya çalışıyorsak öncellikle onun fıtratının buna uygun olup olmadığına bakmamız gerekir.Zorla hiç kimseyi siyasetçi yapamazsınız.Yapsanız bile ondan ülke için faydalı şeyler bekleyemezsiniz.Aynı konu dinde de vurgulanmıştır:’dinde zorlama yoktur ‘ sözü konuyu çok iyi bir şekilde ifade ediyor.MÜZEYYEN KAPLAN

 

C.19 Ancak ve ancak münafık edindirirler. Yaptıklarına da tek kelimeyle günah denir. Neşe ERAY

C 19. Eğer bir işi zorla yaptırıyorsan bu dürüstçe olmaz. Bu önce kendini sonra karşındakini kandırmak olur. Buradan büyük kazancı olabilir ama inancımıza göre bunun bir cezası vardır.

Oktay YİĞİT

 

C.19. Zorlayan tebliğci.    Pınar TORAMAN

 

C.19. Günümüzde de sıkça adından söz ettiren din misyonerleridir. Vaatlerde bulunup insanların akıllarını çelmektedirler.  Rıfat AKYAVUZ C.19. Dinde zorlama olmaz herkes kendi düşüncesine ve inancına göre yaşamaktadır. İnsanların dine yaklaşımlarını bir takım zorlayıcı yasalarla değiştirmeye çalışmak yanlıştır. Ama din yaşanılıyorsa eğer herkese anlatılmalıdır. Salih ERKEN

C.19 Din şahsi bir muhakeme sonucu kabul edilir. Dinimizce her nekadar hak yoluna davet bir emir telaki edilse de şahsi bir problem olan din kişilere özgü kararları bağlar. Hırıstiyanlıkta binbir türlü hileyle dine çekme işine misyonerlik, Yahudilikte Siyonizm denir. Salih YENİOCAK

C.19 Bu insanların yaptığı zorbacılıktır.İnsanlar seçimlerinde özgür olmalıdırlar.Hayatlarında kendi tercihlerini uygulamalıdırlar.Başkalarının zorlaması ile hareket etmemelidirler. Sema YEŞİLYURT

 

C.19 Değişmeyen ,fıtratı müsait olmayanları dine koymak yanlıştır.Din buna izin vermez.Buna zorbalık denir. Şengül GİYEN

 

C.19.Zorbacılık denir. Liyakatsiz inanç sahiplerine bu tanım kullanılır. Halbuki ″Dinde zorlama yoktur.

                                                                                                                   Türkan ÖZARAZ

 

C.19. Değişmek istemeyen insanı dine döndürmek bence imkansızdır. Yani bir kere değişim dediğimiz olgu içten gelmelidir. Zaten bir insanın fıtratı müsait değilse bunu yapmamız imkansızdır. Bu işi yapanlara gelince, iyi niyetle veya kötü niyetle yapan kesimler olduğundan belirli bir isim bulamadım. Yusuf ERGİN

C.19.Zordan yapılan her şey zihinsel ve bedensel ızdırap çekmek gibi olur.Nasıl beynimizdeki düşünceleri uygun davranışlar sergiliyorsak beynimizde tanımlayamadığımız bir din ve siyaseti de davranışlarımızda gösteremeyiz.Yapsak bile yalnız bedenen yaparız.Ruhen ve aklen hiçbir anlamda katkıda bulunamayız.Böyle insanlar bu dindeki diğer insanların aklını çelmeye çalışır.Sevmediği bir siyaset sisteminde de düşmanlara yardım eder.Buna benzer sorunlar ortaya çıkar.Zehra AKTI

C 19.Bir ‘balık’ ı alıp karada yaşatmak gibi bir şey bu. Zehra SEMİZ

 

 

C.19. Zorbalık, despot kafalılık, anlam ve algı duygusundan aciz, düşünme denen nimetten nasibini alamamış, zavallı ‘’embesil insan sürüsü’’ denir.’’Çaresizlik kokan’’ moron,idiot insanlar denir.  Seyithan GÜNEŞ

 

C.19 Hasılatları, çıkar ve menfaat elde etmek yaptıkları iş, ateistliktir. Çünkü asıl dinden yoksun olanlar bunlardır. Özlem SÜTÇÜ

 

C.19 Dinde zorlama yoktur.Zorlarsa cemaatler oluşur.Sonuç bellidir. Ramazan VARIŞ