17.Bir şeyin her şeydeki;doğru ve liyakatli yeri konumu, kişiliği, hakkı… vb her şeyi ile her şeyin bir şeydeki doğru ve liyakatli yeri konumu, kişiliği, hakkı…vb şeylerinin ortak payda-özgünlük(pay) ve geçişken (değişken fıtratı-özgünü örtüşümler) ölçü, liyakat ve nizamı ne olmalıdır?
İpucu;
-Bir insanın çevresinde ve dışındaki her şeyin özgün, ortak payda ve geçişkenliklerini ilişkisel olarak kendi içi dünyasında doğru, mantıklı ve liyakatli konumlandırması ile tüm insanlığın ortak paydasında her ferdin özgün, ortak payda ve geçişkenliklerini ilişkisel olarak konumlandırma eğitimi vermenin önemini peygamber eğitimi ve peygamber ahlakıyla ilişkilendirmeye çalışın.
-Bir insanda tüm insanların; ortak payda-özgünlük(pay) ve geçişken(değişken fıtratı-özgünü örtüşümler) her şeylerini doğru konumlandırmakla, tüm insanların ortak payda-özgünlük(pay) ve geçişken(değişken fıtratı-özgünü örtüşümler) her şeylerini bir insanda doğru ve liyakatli konumlandırmanın peygamber  ahlakı eğitimle liyakatli olabileceğini ilişkilendirmeye çalışın.
-Peygamber kardeşliği havuzunda milliyetçilik ve kavim kardeşliği liyakatli hayat bulur ve sıhhatli nefes alış verişi olur.
-Demokrasilerde(çoğunluluk monarşisi) ve cet kardeşliğine dayalı sistemlerde milliyetçilik liyakatsiz kabuk tutar  şovenleştirilip kangrenleşir, ya dini cetleştirip Siyonistleşir veya nefes alıp vermekte sıkıntı çeker boğulur.
-Bu durum 20.YY’ DA Hayvani demokrasilerde ispatlanmıştır.

 

C.17.Tüm insanlar tek bir insandan meydana gelmiştir ve Allah insanların birbirilerini tanımaları için faklı ırklara ayırmıştır ve her ırkın kendine özgü bir takım özellikleri vardır.İnsanların bu farklılıkları birbirilerine dayatmaları veya bir üstünlük aracı olarak görmeleri yerine onları bu farklılıklarıyla bir arada tutacak bir sistem geliştirilebilir . Filiz SÖYLER

 

C.17.Bir şeyi her şeyi yapmayacaksın eğer bir gün gelip bir şeyini kaybettiğinde her şeyini de kaybetmeyesin.İhtiyatlı ve tedbirli olacaksın.Melek VİDİNLİ

 

C.17. Bir fert, içinde bulunduğu toplumu etkiler ve özelliklerinin ortaya çıkmasını sağlar. Toplum ise içindeki ferde etki eder ve hakkını, özgürlüğünü belirler.

-Peygamber kardeşliği havuzunda milliyetçilik ve kavim kardeşliği liyakatli hayat bulur çünkü peygamberler farklı farklı kavimlerden gelmişlerdir ve tabi olduğu kavim göz ardı edilemez. Üstünlük sağlamayacak şekilde geldikleri ve yol gösterdikleri kavimlerin ve kavim kardeşliğinin bir sakıncası yoktur.

-Cet kardeşliğine dayalı sistemlerde kavime veya ırka olan aşırı sevgi ortaya çıkar ki bu doğru değildir ve sonucunda şovenizm meydana gelir.

-Siyonistler bu sapkınlığa örnektir.  İlknur ERTAŞ

 

C.17. İnsan bir işin hakkını layıkıyla vermesi gerekir. Bu peygamber ahlakıyla ahlaklanmanın bir getirisidir. Mehmet Sait DEMİR

 

C.17. Bir insanın ölçülü ve bulunduğu yere göre davranması ancak o insana verilecek peygamber ahlakı eğitimiyle olabilir. Aynı şekilde toplumlarda da nizamı ve liyakat ı yakalamak için yapılması gereken tek şey peygamber ahlakını öğretmektir. Esra ENGENÇ

 

C.17.Peygamber ahlaklı yaşar isek her şey de bir şeyi bulabiliriz.Bir şeyde de her şeyin yolunu yordamını bulabiliriz.(Allah’ın sıfatları).Kainatta her şeye bakarak bunu kainatın tek sahibine bağlarız ya da küçücük bir yaprakta  Allah’ın tüm sıfatlarını görebiliriz.Merve ÜREN

 

C.17. Din kardeşliği çerçevesinde olmayan oluşumlar,kardeşlikler,dostluklar kara deliğe mahkumdurlar.Sümeyra YILDIRIM

 

C.17.Saydam bir tabaka olması gerekir. Sonuçta insanlık kişinin ortak payda da özgünü benzerlikleri ve farklılıkları olabilir, önemli olan bu saydam tabaka vasıtasıyla özgünü benzerlikleri ve farklılıkları konumlandırmak gerekir. Mahsun İLHAN

 

C.17. Bir insan peygamber ahlakı ile yetişirse her şeydeki konumu, kişiliği, hakkı,.. vb  her şeyi ile o konumun hakkını veriri. Böyle insanlar yetiştirilirse toplum içinde de düzen ve intizam olur. Pınar TUFAN

 

C.17. Bugüne kadar peygamber ahlakıyla yaşamış olanlar bir şeyde her şeye ulaşabilmiş,her şeyde de asıl noktaya ulaşabilmişlerdir.Örneğin kainattaki küçücük bir örneğe bakarak Allah’ın bütün sıfatlarını görebilmek.Pınar AKSAKAL

 

C.17. Şüphesiz İslamiyet olmalıdır.Allah katında olan İslam  dinisine göre  değer yargıları oluşturup  bireysel özgünlüklerini rahatça konumlandırılmalıdır.

Murat KOÇAK

 

C.17. Özgünlük zaten kişiye hastır. Herkese göre kişilik hakkı değişebilir. Yani herkesin ölçüsü ve liyakati farklıdır. Herkese göre bir şeyin konumu belirlenirken demokratik olunmalıdır. Gülçin DİLBER

 

C.17. Şimdi neden her şeyi peygamber ahlakı ile ilişkilendiriyorum , onu anlamış değilim. Sorunun cevabına gelince ölçü değişkendir duruma göre değişir. İnci ÇETİNKAYA

 

C.17. Sevgi, saygı, değer yargıları, cet kardeşliği yani kısacası peygamber ahlakı taşımalı. Medine KOYUNCUER

 

C.17. Bir insanda tüm insanların ortak payda-özgünlük ve geçişken her şeylerini doğru ve liyakatli konumlandırmak ancak peygamber ahlakına sahip olmakla olur. Bunu yaparken insanları sevip kendimizi herkese karşı yapıcı düşünceler içinde olup herkese peygamber ahlakının gerekleri doğrultusunda değer vermelisiniz. Ülkü KILIÇ

 

C.17.Bunda ölçü herkesi kardeş gözü ile görmeye çalışmaktır. Sultan BAYSAL

 

C.17. Her şeyden önce insana insan olduğu için değer verilmeli;din dil ırk ayırımı gözetmeksizin insanların düşünce tarzlarına saygı gösterilmelidir.İnsanın kendisi ise saygı çerçevesi içinde topluma yararlı bir fert ola bilmek için hayatın var oluş hamurunda iyi yoğrulmuş olmalı konuşma şekli hal ve hareketler gelenek göreneklerine bağlı kalmalı ve başkalarınkine de saygı duymalıdır.

Mehmet BULUT

 

C.17.Her şey de dolaylı ve doğrudan bir fayda ve zarar vardır. Toplum insana muhtaç olmakla beraber insan da topluma muhtaçtır. Yakup YAPAR

 

C.17.Kardeşliğin dinimizde çok önemli bir yeri vardır. Peygamber ahlak kardeşliğinde tüm hayat güzelleşir. Sara BATMACI

 

C.17. İnsan bazı durumlarda değişiklik gösterebilir. Ama vazgeçemeyeceği bazı kırmızı çizgileri de olmalıdır. Bunlar olmadan kişinin karakterinden söz ermek mümkün değildir. Abdullah TURAN

 

C.17. Her durumda farklılık göstermektense insana insani değerler hayvana onun için yeterli olacak kadar değer verilir. Bunu hayatın tüm evrelerinde uygulayarak kendimize ölçüt yapmalıyız. Tabi bunu kavim ced dinleştirme den kardeşçe yapmamız da mümkündür. Murat ÇİÇEK

 

C.17. İnsana kendi ölçütlerinde değer verilmeli hayvana ise kendi ölçütlerinde değer verilmeli. Dil, din, ırk ayrımı yaparak insanlara farklı değer verilirse bu durum kargaşaya neden olur. Şu an yaşayan insanlarda böyle bir ölçütlük olmadığından kardeşlik duygusundan bahsedemeyiz ve insanın hayvan yerine bile konulduğuna şahit olmaktayız. Fatih ELÇİ