S19.Müzik - eğlence: nefsin ve zekânın; adalet, güzel haslet, ibadet, liyakat (yakışık,örtüşen) hürriyet, güzel tefekkür… Ruhun ve Aklın Gıdasıdır. Önermesi doğrumudur? Neden?
C.19:Müzik tüm insanlar için önemli bir olgudur.Ve kesinlikle gıdadır.       Ali Rıza SERTKAYA 
C.19:Doğrudur çünkü müzik Gardner’in çoklu zeka kuramının müzik zekasına giriyor. Nefis ise insanın kendisini cezbeden tüm iç ve dış uyarılara karşı kendisini kontrol edebilmesidir. Ruh ve akıl ise kendi nefsimizin dışında hür olduğu için her zaman güzelliğin, iyiliğin,ve gerçekliğin bilincindedir. Rıdvan ERTUŞ   
C.19:Evet doğrudur. Nasıl ki karnımızı doyurmak, hayatımızı devam ettirmek için vücudumuzun gıdaya ihtiyacı varsa; doğru, güzel düşünmek içinde ruhun ve aklın müziğe, eğlenceye ihtiyacı vardır.DERYA AKAY
C.19:Doğrudur. Çünkü insan için hepsi gerekli.    Murat AKBAŞ
C.19:Tam olarak doğru değildir. Çünkü zeka ve nefis bazen adalet, güzel hasret ibadet gibi şeyleri seçebiliyor. Tersi durumunda akıl müzik ve eğlenceyi istiyor. Tarık SOYALAN
C.19:    Ruh aklın ve nefsin yaratılışından dolayı. Çünkü nefis daima keyfi şeyleri arzular. FETULLAH İNCE
C.19:Doğrudur. Çünkü zeka ve nefsin daha çok hayvani yönü ağır basar ve zevk alabildiği ölçüde tatmin olur. Ruh ve akıl ise asıl insanı insan kılan özellikleri taşırırlar. Daha çok toplumsa ve ahlaki yaşama adapte olmayı sağlarlar.                                                                    MEVLÜT ALTINDAĞ
C.19:Doğrudur müzik insanın nefsini okşar ahlak ise insanın aklını kullanmasını sağlar yani ahlaklı insan ruhuna hitap eder. ALİ NAZLI
C.19:Doğrudur. İnsan nasıl acıktığı zaman yemek isteyip hayatını devam ettiriyorsa, ruhunu ve aklını da güzel şeylerle besleyip onları yaşatması lazım eğer biz bunu gerçekleştiremezsek ruhumuz ve aklımız açlıktan bitkin hale düşer ve görevlerini yapamaz.                                    Kadri ÇİMEN
C.19:Doğrudur. Yaşantı zenginliği bir çocuğun zekâsını geliştirir. Yine bir insan nefsinin de eğlence müzik gibi aktivitelere ihtiyacı vardır. Öte yanda güzel ahlak için de ruhun gıda alması gerekir. Ruhun gıdası da güzel haslet, ibadet, tefekkür.. vb dır.                                                     GÜLSÜN KARSLI
C.19:Bedenin bir gıda ihtiyacı olduğu gibi akıl ve ruhun ihtiyacı da müzik, eğlence, adalet, güzel ahlak, ibadet gibi ihtiyaçları vardır.Kasım AKTOPRAK         
C.19:Biz nasıl acıktığımızda yemek yemek zorunda kalıyorsak.Ruhumuzun da bazı gereksinimleri vardır.Bunlar müzik,ibadet,güzel tefekkür…vb  Veli Yasak             
C.19:Doğrudur. Nefis ve zeka dünyevidir. Akıl ve ruh hem dünyevi hem de uhrevidir. Bizden istenen de bu ikisi arasında denge kurabilmektir.ABDULKUDÜS KORKMAZ 
C.19:Evet doğrudur.Neticede müzik zekası denen kavram vardır.Müzik insanın nefsine de hitap ediyor.Ruh ve akılda gerektiği gibi kullanılırsa güzel haslet ve adaletin gıdasıdır diyebiliriz.   VEYSİ DEMİR
C.19:Ruh akıl sayesinde Alay-i İlliğine çıkar veya Esmeli Safiline iner. Aklı ahlaklı yolda kullanırsak insan meleği geçer. Çünkü meleklerde seçme hakkı yoktur. MENDUH SAYPAK                                  
C.19:Bu önermenin kısmen doğru olduğunu zannetmiyorum. Ama ibadet ve güzel tefekkür ruhun gıdasıdır.     M. Emin.Arı                                 
C.19:nefis hayvani istekleri ile zekayı kullanarak eğlence ile kendisini besler. Ruh ise akıl vasıtası ile anlam bulur. Önerme doğrudur. Mesut KAÇMAZ
C.19:Doğrudur.Nefis her zaman kötü şeyleri ister. Müzik eğlence iyi gibi görünse de kötü şeylerdir.Hani derler ya müzik ruhun gıdasıdır.Bence gıdası değil düşmanıdır.Ruhun ve aklın gıdası;adalet,güzel haslet,ibadet,tefekkürdür.Bu saydığımız şeyler insanı düşünmeye sevk eder.Ama müzik ve eğlence insanın düşünmesine zarar veren şeylerdir.Ömrün çabuk ve boş geçmesini  sağlar. BARIŞ BOSTANCI
C.19:Doğrudur. Çünkü tefekkür, haslet, ibadet ruhu besler. Liyakat, hürriyet ve adalet aklı besler. Aynı zamanda müzik nefsin ürünü iken, eğlence zekanın. Aziz BİÇEN                                                                                                          
C.19:Müzik ve eğlence nefsin gıdası olabilir. Ama zekanın gıdasıdır demek bir yerde yanlış olur. Zeki, insanlar müzik ve eğlenceye hat safhada doymuşlardır demek yanlış olur. Adalet ibadet, liyakatli… ruhun gıdasıdır ama aklın gıdası olmayabilir. Akıllı insanlarda bu değerler kıt olabilir. YUNUS BAYRAK
C.19:Doğrudur. Nefis eğlence ister. Akıl akla uygun iyi güzel faydalı işleri yapmak ister.Nefis bizim yaramaz çocuğumuzdur. A kıl ise olgun, büyümüş evladımızdır.            H.Uğur MUMCU
C.19:Doğrudur. Nefs ve zeka hayvani, akıl ve ruh özgün özellikler olduğundan. Esat KAN
C.19:
Müzik ve eğlence belli standartlar da olursa bir sakıncası yok ama ipin uçunu kaçırırsan vay haline. Bu müzik ve eğlencenin helal dairesi içerisin de olması gerekir. Sait nur si hazretleri şöyle der. helal dairesi keyfe kafidir. Aşırıya gitmenin anlama yok.                                                Ramazan ÇAPLIK  
C.19:Evet doğrudur. Çünkü eğlenceyi nefisimizle seçer yaparız zeka da adaletin ve güzelliğin bir parçasıdır.           Fırat AYDINARIĞ
C.19:doğrudur. çünkü insanın doğasında iyilik vardır.                                           Talat BOZKURT
C.19:Evet doğrudur. Ruhu güzelleştiren bunlardır.                                               Rumuz = Öfkeli                                         
C.19
:Bildiğim bunların tamamının insanın gereksinimi olduğu. rumuz:SU  
C.19:İnsan ruhunun ve nefsinin de beden gibi beslenmeye ihtiyacı vardır.Müzik ve eğlence ruhun ve nefsin kısmen beslenmesini sağlar.Fakat ruh ve nefsin bu besinleri alırken bazı sınır noktaları vardır.Bu sınır noktalarını aşmaması gerekmektedir.İbadet, liyakat, güzel haslet hürriyet ve güzel tefekkür bu gibi düşünce ve eylemler güzel ahlakı oluşturan etkenlerdir.Yani güzel ahlakın gıdalarıdırlar.Bu nedenden dolayı soruda belirtilen önerme doğru bir önermedir.M.TEVFİK ARAS
C.19:
Bence doğrudur. Çünkü hayatın yaşayacağı isteyeceğin her şeyi yaparak mutlu olursun ruhunu kendini dinlendirir ve yapacağı işlere adapte olmayı sağlar ve düşünmeyi kolaylaştırırsın. Coşkun Koç
C.19:Hepsi için diyemeyiz sadece ruha etki eder diye düşündüğüm için yanlıştır diyorum. Serhat Çubukçu
C.19:doğrudur. Akıllı insanlar nefislerine yenik düşmezler.                                   Seda Ocak
C.19:Doğrudur.Çünkü hepsi akıllı insanların aklını kullanması ile olur.       Mehtap EMİNOĞLU
C.19:Ruh ve akıl öze ;nefis ve zeka geçici heveslere ulaşmayı ister.                     Ziya DEMİRÖRS
C.19:Müzik,eğlence amaç değil araçtır, o yüzden nefsin ve zekanın gıdası olmaz.fakat adalet ,güzel haslet, ibadet ,liyakatli, hürriyet… ruhun ve aklın gıdası olabilir .çünkü akıl ve ruh bunlarla beslenir. NURGÜL
C.19:Doğrudur.Çünkü ruhun ve aklında doğru şekilde eğitilmeye ihtiyacı vardır.SÜMEYRA
C.19:önermesi doğrudur. çünkü verilenler yerine getirildiği takdirde bazı şeyler yerli yerine oturur.Mustafa ATEŞÇELİK
C.19:doğrudur. bu faktörler akıl ve ruhu besleyen temel elementlerdir.       Ahmet Ateş
C.19:hepsi değil ama çoğunlukla doğru olabilir.                                Muharrem NADİROĞLU
C.19: eğer müzik beyni dinlendiriyorsa eğlence zevk veriyorsa bireyi gıdadırlar ve yine eğer ruh ve akıl kendini rahatlatacak şeylerle meşgulse yine bu meşgul edici şeyler gıdadır. Duygu Işık                    
C.19:
kısmen doğrudur.çünkü;güzel bir müzikte ruhun gıdası olabilir. Erol Özlü
C.19:Doğrudur. Nefis hayvani irademizdir ve ruhun ve aklın meyvesi iyiye güzele yönelik olur. Erdal ŞİMDİ
C.19:müzik ve eğlence anlık olduğu, sonrasında bir boşluk oluşturduğundan bir an nefse gıda gibi gelebilir.fakat iyi bildiğimiz güzel hasletler mideden başka diğer organlarımıza da tesir ettiği için aklımıza ve ruhumuza hakiki bir gıdadır. tamamen doğrudur.             Halis Kaya
C.19:doğrudur çünkü onlarla bir nevi beslenir ve onlarla yenilenir. İsa ERGÜNTOP
C.19:önermesi doğrudur. çünkü bunlar  insani olgunlaştıran kemale erdiren şeylerdir.Mücahide Yüksel
C.19:sadece nefis ve zeka ruhun ve aklın gıdasıdır. Fatma
C.19:doğrudur.ruhen ve aklen rahatlatıcıysa doğrudur.                              yasin kalemli
C.19:Yeri geldiğinde doğrudur. Hoşlanmadığı müzikte çıldıra biri varsa o müzikte coşanda vardır. ERTAÇ YALÇIN
C.19:Bence doğrudur bedenimiz ve nefsimiz müzik ve eğlence ile tatmin olurken ruhumuz ve aklımız ibadet ,din gibi manevi  araçlarla doyuma ulaşır.Mustafa YILDIRIM
C.19:Doğru müzik ruhun gıdasıdır.Osmanlı da müzikle tedaviyi hepimiz biliyoruz ama bu metalik a değildi;bu kesin... Münevver ŞAHİNKAYA
C.19:evet bunlar akıl ve ruhun beslenmesi için önemli şeylerdir.ki insan hayatında önemli yeri olması gereken şeyler. Naciye ATAMAN             
C.19:
doğrudur.  NAZIM SEVEN
C.19:doğrudur. Bunların hepsi ruhu besler insanı iyi davranışlara teşvik eder. Onur aydın
C.19:Doğrudur günümüzde tıp biliminde cerrahlarında baş vurduğu müzik bir insana yeniden hayat ve bilmekteyse insanların mutlu huzurlu olması müziğin etkilerinden olabilir.  ŞUAYP CENGİZ
C.19:Önermesi doğrudur. Eyer akıl ve ruh varsa zevkte vardır. Uğraşta vardır. Arayışta vardır. Yoksa akılda ruh da yoktur. NİHAT PİŞKEN
C.19:Doğrudur. dünyevi şeyler tabi ki , zekaya dayalı şeylerin üzerinedir.              ERTAN ARTUÇ
C.19:Bu önerme doğrudur çünkü bunların tamamı insanın ruhunda kendi benliklerinde bir hoşnutluk yaratır. GÜLCAN MERTYÜZ
C.19:Kesinlikle doğrudur. Beden ve ruhun istekleri farklıdır. Müzik nefsin, ibadet ruhun gıdasıdır. Hasan Çelik:
C.19:Aklın gıdası bilgi, ruhun gıdası inançtır. Nefsin gıdası ise nefsi tatmin etmek ya da bazen tersini yapmaktır. . ÖMER FARUK YILDIZ
C.19:Yanlıştır. Çünkü gıda diye nitelendirilen adalet, güzel haslet, ibadet, liyakatli hürriyet ve güzel tefekkür akıl olmadan var olamaz. Önermenin tam tersini öneriyorum: Akıl; adalet, güzel haslet, ibadet, liyakatli hürriyet ve güzel tefekkürün gıdasıdır. Aynı şekilde müzik, eğlence için gerekli gıda da zekadır. Gıda yerine uyartı doğru olabilir. SELAHATTİN KAYA
C.19:
Bu ayrımı yapmak kısmen doğru olmaz çünkü her şeyin helal yönü müzik ve eğlence de dahil ruhun ve aklın gıdasıdır. Bu önerme helal her şey ruha, akla, nefse, zekaya kafidir, olmalı. Şems
C.19:
Bu önerme doğrudur. Çünkü insanın psikolojik ihtiyaçlarını karşılar. Semih YALÇINKAYA
C.19:Ruhu ve aklı nasıl gördüğünle ilgilidir. Bence gıdasıdır.           Ahmet AYDOĞAN
C.19:Evet doğrudur insan denen varlık sürekli çalışma mekanizmasına sahip değildir çalıştığı zaman arasında dinlenmeye eğlenmeye de ihtiyaç duyar ki bu onları çalışmaya yönlendiren bir motive kaynağıdır. Ruh ve akıl güzel haslet,ibadet adaletle beslenir,gelişir. Nasıl bir çocuğa mama verilmezse o çocuk gelişmez büyüyemez. Ruh ve akılın gelişebilmesi içinde bunlara ihtiyaç vardır. NURGÜL AY                    
C.19:
Doğrudur .Çünkü insan aklını kullanarak bunları gerçekleştirir          RESUL ADANAŞ
C.19:
Doğrudur. İnsanın nefsi, ruhu bazen kendinde bulduğu boşluğu müzik ve eğlencede doldurur.M. Sinan TAŞ
C.19:
Doğrudur. Çünkü nefis ve zeka dünyevi durumlarla ilgilenirler. Dolayısıyla zevk ve eğlence bunlara uygundur. Akıl ve ruh ise ilahi olana yani Allah’ın takdir ettiği şeyleri yapmaya odaklıdır. Nitekim verilen örnekler akıl ve ruhun gıdasıdır.                   NAYİP Koç
C.19:Evet doğrudur çünkü ruh ve akıl asıl olanla doyar ancak. Ama nefis ve zeka hayvani olduklarından dolayı zevk verenle doymaya eğilimlidir.       Kâmuran BİLDİK
C.19:
Ölçüsünde ve adabına uydun olduğu sürece doğrudur. Ama bugünkü gibi müzik adı altında çıkarılan sesler ve gürültüleri de müzikten sayarak önerme yanlış olacaktır bana göre. Hüsnü ŞAKI
C.19:Evet doğrudur. Çünkü ne olursa olsun, nasıl olursa olsun her insanın mutlaka her açıdan doyması gerekir. Bu doygunluğa ulaşabilmesi içinde çeşitli öğelerden faydalanacaktır. Yani ruhunu doyurabilmek için adalet, ibadet v.s. gibi şeylere ihtiyacı varsa. Nefsi içinde eğlence, müzik v.b. şeylere ihtiyacı vardır. Bu şekilde sağlıklı birey olabilir.                 Gülten SÖKMEN
C.19:Evet, çünkü insan bu kavramların bazılarında zevk alır, bazılarında ise almaz.Faruk KARAHANLI
C.19:
Kısmen doğru önermedir. Yani güzel haslet, adalet ibadet, liyakatli hürriyet, güzel tefekkür ruhun ve aklın gıdasıdır. Fakat müzik ve eğlence ele alırsak bu durum değişebilir. Çünkü dinlendirip huzur aşılayan müziklerin ve keyiflendirilen eğlencelerin yerine ızdırap ve çıldırtan müzik ile eğlenceler zeka ve nefsin zehri hükmüne geçer.          Ekrem MANAY
C.19:Nefis insan ruhunda zincirlenmiş bir mahkûm gibidir. Suçu sorumsuzluk ve zevk düşkünlüğüdür. En büyük destekçisi zekâdır. Zekâ çevreye göre ayarlar kendini, tat alabileceği çevreye yönelir. Zaten sefa peşinde koşan nefis de ona bağlıdır. Dolayısıyla eğlence ikisi için de kaçınılmayacak fırsattır.Akıl ve ruh; ortak noktaları diğer insanlar için ve kendileri için de doğru ve iyi olmak.İkisini de kontrol eden vicdanın ağırlığı altında ezilmek, dehşet vericidir anlar için. Bu nedenle farkında olmasalar da adildirler.           Belçim HAKAN
C.19:Müzik-eğlence, nefsin ve kanın gıdasıdır. Çünkü müziğin ve eğlencenin insanı rahatlatan, tezkin eden, insanın içindeki enerjisini boşaltan bir etkisi vardır. Nasıl ki bedenimizin gıdalara besinlere ihtiyacı varsa, ruhumuzun, aklımızın da gıdaya ihtiyacı vardır. Ruhun ve Aklın gıdası da güzel ahlak, ibadet liyakattir. Dolayısıyla verilen öneri de doğrudur.                                                           Taner Gider
C.19:Müzik, eğlence vb. insanın bedensel birtakım ihtiyaçlarını karşılar ve bu da nefis ve zekanın yönlendirmesiyle olur. Ruhumuz ve aklımız ise güzel ahlak, adalet, ibadet vb. insanı yücelten değerlerle beslenir. MÜZEYYEN ADSOY
C.19:
Doğrudur çünkü; adalet, güzel haslet, ibadet, liyakatli yakışık,örtüşen hürriyet, güzel tefekkür. Allahın insanlara emrettiği şeyler olduğu için Ruhun ve Aklın Gıdasıdır. Nefsi şeyler ise daha çok dünyevi zevklere baktığı için Nefsin ve zekânın gıdasıdır. İLYAS ARVAS
C.19:Bu önerme kısmen doğrudur.çünkü adalet,güzel hasletlere sahip insanlarda müzikten eğlenceden zekadan ve nefisten Güzel şekilde beslenebilirler. Asıl akıllı olan bütün bunları aklını kullanarak geleceğini inanç sistemine göre düzenleyen kimsedir. .            BEHİYE DAĞ
C.19:Doğrudur.Bunların hepsi birbirini tamamlayan unsurlardır.Hürriyet olmadan düşünce olamaz.Düşünce yoksa aklın bir anlamı olmaz.Düşünemeyen bir insan ruhunu ve nefsini tatmin ve kontrol edemez.Ruhun ve aklın beslenmesi için bunlara ihtiyaç vardır.  DERYA NURAY YILGAN
C.19:Müzik-eğlence:Nefsin ve zekanın;adalet güzel haslet,ibadet, liyakatli. Hürriyet,güzel tefekkür. Ruhun ve Aklın Gıdasıdır. Önermesi doğrudur. Edip Güllü
C.19:
Doğrudur. Çünkü nefis daha çok geçici ve zararlı şeyleri ister. Akıl ve ruh ise güzel hasletlerle beslenir. Kenan ÇEVİK                      
C.19:Evet doğrudur. Çünkü; Nefis her zaman kötü olanı ister, yani insana zarar verici şeyler…Müzik ve özellikle eğlence türlerinin nefis kendisini tatmin etmesini sağlıyor. İyi olan her şeyde ruhumuzu arındırır, temizler ve akılın geniş alanını yani kullanım alanını artırır. Kenan DOĞAL                       
C.19:Doğrudur. İnsanın içini okşayan eğlence gibi olgular insanın nefsine hitap eder. Güzel ahlak ise ruhuna ve aklını besler, geliştirir. Mehmet YİĞİT  
C.19:
Sayılanlar insanların rahatlamasına, dengede olmasına ve gerek siz arayışlardan kaçmasına neden olduğunda önerme doğrudur diye düşünüyorum..Nurettin ÖZBEK
C.19:
Önermesi doğurdur. Çünkü biri diğerini harekete geçirir. Senar Bulut                              
C.19:nefis duyguları tetikleyecek şeylere yönelir. Ruh ise faydalı temelde iyi olanları sever. Bundan dolayı önermeye katılıyorum.              ZENNURE HALİLOĞLU
C.19:
Evet doğrudur.ruhun ve aklın güzel çalışmasında bu tür şeylere ihtiyaç duymaktadır. Deniz yalçın
C.19:
Gene bunlar da kısmen doğru.Niye kısmen , çünkü bunlar soyut şeylerdir ve kişiden kişiye göre bulundu ortam ve zaman gereğiyle değişiklik gösterebilir. . GÜZYAPRAĞI