Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı                                  Van Gölü Havzası Sanal Herbaryumu

FEN TEKNOLOJİ VE TOPLUM Ders Notu (2007), FTT Beyin Fırtınası Soruları - ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I DERS NOTU Doç.Dr.Nasip DEMİRKUŞ (Ocak 2007)

165.İnsan türü, ontogeni ve filogeni gelişimi bakımından, bu gün vardığı konum:fert bazında; bedenen evrensel nadiren gelişmiş insan, aile bazında; normal ve çağdaş nadiren evrensel insan, toplum üstü bazda; ilkel ve doğal insanı aşamamıştır. Önermesi doğrumu? Neden? İp ucu;fert ve toplum bazında;insanın tanımını, insanın zihinsel morfogenezisinin (şekillenmesini) filogenisi ve ontogenisini düşünün.

C.165: İnsanların, toplum üstü seviyeden kişisel seviyeye kadar vardıkları konumları düşündüğümüzde, genelde yaptıkları katkının kendi topluluk seviyelerine ve alt seviyelere doğru pozitif, üst seviyelere doğru negatif yönde gerçekleştiğini görebiliriz. Örneğin günümüzde insanlar herhangi bir girişimde bulunduklarında önce kendilerine ve ailelerine yapacakları katkıyı düşünürler. Daha sonra bulundukları toplumu veya dünyadaki diğer toplumları düşünmeye başlarlar. Bu yüzden insanları normal ve çağdaş nadiren evrensel insan seviyesinde görebiliriz. HASAN AKKAYA
C165_En güzel düşünce doğayı bize düşman etmeyen düşüncedir ve bunu düşünerek hareket eden insan en gelişmiş insandır. . MUSTAFA RÜSTEMOĞLU
C165:Zihinsel açıdan gelişmiş olabilir ama doğaya pozitif katkısı bakımından çok geridedir. FADİLE KALKAN
C.165: İnsan hırsları olan ve bu hırsları nefsi doğrultusunda yanlış kullanılan bir varlık olduğu için evrensel açıdan yada çağdaşlığı batı toplumunda gördüğü gibi sanarak, benimsediği bu yanlışlık içinde yol alarak kat etmesi nedeniyle içinde bulunduğu çıkmazlıkla aslında ilkelliğini korumaya devam eder. SELMA İFLAS
C.165:
Doğal insan tabiata hiçbir zarar vermeyen insandır.Ama günümüzde çağdaşlık alabildiğine doğayı kirletmek oluyor.Bu bakımdan çağdaşlık anlayışı hiçbir zaman ön plana çıkamaz. TÜLAY TOPER
C.165:Doğrudur.İnsan ne kadar gelişmiş olsa da hala hayvani duyguları terk etmemiştir.(leopar adam). AYNUR EROĞLU
C.165:
Doğaya pozitif şeyler katarak, doğayı güzelleştirerek bunu yapabiliriz. Üreterek ve çalışarak bunu yapmalıyız. SONGÜL GÜNDÜZ
C.165: İnsan toplumsal bazda doğal insan pozisyonunu belirli konularda aşmıştır diye düşünüyorum. MUSTAFA ÇAM
C-165:Doğrudur.Sebebi ise doğada sadece kendi türlerine zarar veren varlık insandır.Hayvanlar bile kendi türlerine çok nadir zarar verirler. İLYAS AKAD
 C.165: Bedenen ve ruhen değişime uğramış fakat olumlu ve olumsuz yönleri çoktur. SİNAN KAPLAN
C.165:İnsan insanı aşamaz;ancak fikirlerini daha tutarlı ve güçlü olarak destekler ve savunur. İBRAHİM SELÇUK KURU
C.165:Doğrudur.İlkel insanlar ellerinde hiçbir imkan bulunmadığı halde bir çok buluşa imza atmışlardır.Günümüzdeki insanlar ise bu kadar imkana rağmen pek fazla bir gelişme gösterememiştir.MERAL ÇELİK
C.165:Doğrudur.Çünkü bir insan kendisine yapılmasını istemediği bir şeyi başkasına da yapmamalı,toplumdaki herkese aynı durum ve tavır sergilemelidir.FARİS ÇELİK
C.165: Doğrudur. Çünkü insan gerek fert, aile ve toplum bazında genellikle boş şeylerle uğraşmıştır. Onun ayağını nasıl kaydırırım, insanları nasıl dolandırırım gibi. SERKAN DUMAN
C-165:İnsanoğlu anlaşılması güç bir varlıktır.Bazen kendisini dünyaya getiren annesini bile çok vahşice öldürebilir kaldı ki doğaya mı zarar vermeyecek.SEYAR DİNAR
C-165:Kendini geliştirememiştir. ADEM ÇELEBİ
C-165:Kendini geliştirmesine bağlı. ONUR HATİPOĞLU
C.165: Doğrudur.ilkel insanlar ellerinde hiçbir imkan bulunmadığı halde çoğu şeyi icat etmişlerdir.günümüzdeki insanlar ise imkanlar fazla olmasına rağmen pek başarılı sayılmazlar. ALİ GÖÇER
C-165:İnsanın doğası gereği yaşamaması yaratılışına aykırı hareket etmesinden evrensel olamamıştır. REMZİ BOĞA
C.165: Varılacak zirve medeniyet islamiyettir. Üstün şahsiyetler ancak bu medeniyetten çıkar yoksa insan doğayı aşamaz. Erkan ALTUN
C- 165 : Doğrudur. İnsan ailede şekillenir. Fakat ortamı toplum buna uygun değilse ilkel ve doğal insan olamaz. ELİF KARAHAN
C.165: İnsana en büyük değer yaratılırken verilmiştir. Bunu kör olan bir insan bile hissedebilir. Ancak insan kendisine yüklenen misyonu kaldıramayarak ezildiği zamanlarda hayvanların dahi altına inivermiştir. Tolga POLAT
 C.165.Bazen aşmıştır. ENGİN ATEŞ
C:165:Doğrudur.İnsan topluma düşüncesinin daima egoist davranmıştır.Bu yüzden aşamamıştır. BURHAN AVAŞ
C.165: Doğrudur. İnsan yinede geriye dönük düşüncelerden arınamamıştır. NİHAT PİŞKEN