S 182.A-İnsanın özgürlüğü özel haller hariç, doğal, sosyal ve yapay döngülerin verimli ve liyakatli hudutları içinde kaldıkça değerlidir. Önermesini tamamlayınız.

İp ucu:Doğal döngü sınırları zorlanınca meydana gelebilecek olumsuzlukları düşünün.

B- Başkasının hürriyetinin başladığı yerde sizin hürriyetiniz biter. Özdeyişini kavram va düşünce yanılgısını izah edip alternatif mantıklı bir öz deyiş üretin.

Doğal hayatta bir yaşam döngünsün hürriyeti diğer yaşam döngülerinin;bittiği ve başladığı aralıkta olmak zorundadır. Buna ve insanların fıtratlarına….vb. dayanarak, insanların fert ve toplum bazında hürriyetlerinin liyakatli hududu nerden beşleyip nerde bitmelidir.

İp ucu;insanlar hayvanlar misalinde daha verimli anahtar kilit mantığıyla; doğal döngünün bereketli hudutları içinde zevkle ve şevkle yaşamayı refleks haline getirmek zorundadırlar.

 

C 182.Çevremizi özgürleştirdiğimiz oranda bizde özgürüz.Başkası bizim hürriyetimizi bitirmesin bizim hürriyetimize hürriyet katsın bizde onun hürriyetine hürriyet  katalım. Hamit MENÇUK

C 182.A)İnsanın özgürlüğü var.Fakat bu özgürlüğünde bir sınırı var.Ben özgürüm canımın çektiği her şeyi yaparım,yıkarım diyemez.Yani içinde bulunduğu doğanın metriksini zorlayamaz.Doğanın hukuk kurallarını bozmayacak kadar özgürüm diyebilir.          B)Bu özgürlük aşırıya kaçtı mı doğal denge sarsılır.Bu denge içinde başkalarının özgürlüğü de var. İdris MANTAŞ
C 182.
Evet, verimli ve liyakatli hudutlar özümsemek işin aslı olmalıdır. Meseleyi bu çerçevede  düşünmek, işin en olgun tarafını yakalamak gerekir. HAYRETTİN AYDIN

C 182. A- Hudutları asmadıkça tabii ki değerlidir. 

           B-başkasının hürriyetini başladığı yerde bizim hürriyetimiz bitmez hudutlarını çizer.               Tekin ÖZBEY

C 182. A: İnsanlar özgürlüklerini doğal döngüleri verimli bir şekilde kullandıkça değerlidir. B: Yani sizden güçlü biri sizin elinizden hürriyetini alır. Doğan ERGÜN

C 182.A- Zaten özgürlüğün anlamı da budur. O zaman problemsiz, insanların birbirine saygılı ve dürüst olduğu  kısaca cennet gibi bir yaşantı bizlerin olurdu. Herkes özgürlüğünü bu şekilde  kullansaydı.

          B- Bence bu yanlış bir önermedir. Hürriyet demek kişilerin birbirinin haklarına saygı gösterdiği, eşit şartlara sahip olduğu bir kavramdır. Herkes eşittir. Hiçbir kişiye, sınıfa ve zümreye ayrıcalık   tanınamaz. Hatice TUNCER.

C.182 İnsan özgürlüğü bile bir yerde sınırlı olmalıdır.sınırlılıklar çerçevesinde dürüstlük,ahlak,adaletlilik,sosyallik,kültürel çevre yaşanmalıdır. BAHAR YILDIZ

C.182 A- insanların yapacağı tüm çalışmaların sınırı olmalı çalışmaları için doğal döngüyü bozacak özgürlüklerin tanınmaması lazım.ancak bu şekilde verimli çalışmalar ola   B- bizler tohum ektik sizler meyveyi alacaksınız …deyimiyle biz sizler için gerekli çalışmaları yaptık sizin hürriyetiniz için kendimiz harcadık….çannakkkale de ne diyorlar bu ülkenin cengaverleri bu vatan toprağını kanımızın son damlasına kadar savunacağız niçin….bizler için onlar bizim hürriyetimiz için hiç tereddüt geçirmeden canlarını verdiler… Mesut ASLAN

C.182  A- İnsanlar hayallerini gerçekleştirirken fıtratlarını zorlamamalı ve hayallerinin kendilerine ve doğaya faydalı olmasından yana olmalıdır.

B-Bir insan kendi hürriyeti için başkasının hakkına tecavüz ediyorsa o insan vahşi bir yaratıktır.ÖRN: ABD’nin kendi hürriyeti için orta doğu insanının hüriyetini yok etmeye çalışması.  Abdullah DENİZEDALAN

C.182: a) İnsanların özgürlüğü her şeyi yapmayı kendisi için hak bulmadığı noktada değerlidir.

b) Birinin hürriyetinin bir başkasınca sınırlandığı fikri yanlıştır. Hür olmakla hor olmak birbirinden çok farklıdır. Özdeyiş olarak: İnsana ve doğaya saygılı olduğunuz kadar hürsünüz.  Dilek KARABAYRAKTAR

C 182.A:her şeyin bir dengesi vardır.Bu denge bozulduğu an tekrar oluşturmak çok zor

B:Hürriyetinde sınırları vardır.Bu sınırlar zorlandıkça ahlak dışı uygulamalar boy gösterir Seyhan IŞIK

C182. Özgürlükler demokrasinin bizzat düşmanı olabilirler. Menşure DAĞLAR

C 182. tabi ki. Bir insanı alıp da toplumdan soyutlar iseniz insanlığını ne derece koruyabilir acaba. CAHİT ÖZKAN

C 182. A-evet öyle olması gerekir. B- özgürlük bundan ibarettir. Ahmet ESER

C.182Sorumluluk ve belli kurallar çerçevesinde özgürlük önem taşır ve asıl amacına ulaşmış olur.

C 182.Çevremizi özgürleştirdiğimiz oranda bizde özgürüz. Erdinç YEŞİLYURT

ÇİĞDEM YİĞİT 

C.182Özgürlük ancak başkalarına zarar vermediğin sürece doğal döngüye olumlu yarar sağladığı sürece gereklidir. MELEK BOZANER

C.182Doğal dengede ve yaşamda belli bir döngü vardır bizde özgürlüğü doğru kullanarak yaşama anlamını katarız. SELMA ZENGİN

C 182. A: İnsanlar özgürlüklerini doğal döngüleri verimli bir şekilde kullandıkça değerlidir. B: Yani sizden güçlü biri sizin elinizden hürriyetini alır. Mehmet Şirin ARTUK

C 182.Aba altında sopa gösterilipte özgür olun özgürlük olmaz. MUZAFFER CEYLAN

C 182. A- hayallerimiz için değil amaçlarımız için çalışmalıyız

B-Başkasının özgürlüğünün başladığı yerde bizimki biter bencil olmamak lazım özgürlüğümüz için başkasının özgürlüğünü hiçe sayamayız Selman BÜYÜK

C 182. A dini döngeler unutulmamalıdır

B ortak hürriyetler başladığında bu önerme yanlış olur Ömer GEZİCİ

 C 182. Evet, verimli ve liyakatli hudutlar özümsemek işin aslı olmalıdır. Meseleyi bu daire içerisinde, işin en olgun tarafını yakalamak gerekir. Muhsin ERSAN        

C 182.a.Başka birine zarar vermedikçe özgürlük verimlidir.

b.Başkasını hakkını ihlal edip bu da benim hakkım diyemeyiz. Sınırsız özgürlük yalnızken vardır. Kerime TAŞ

C 182. Evet, verimli ve liyakatli hudutlar özümsemek işin aslı olmalıdır. Meseleyi bu daire içerisinde, işin en olgun tarafını yakalamak gerekir. Emre Özden                                 

C 182.Özgürlük başkalarının sınırlarını zorlamaya başladığında özgürlük olmaktan çıkar başkalarının hürriyetine saldırmak olur ki buda toplumda huzursuzlukların başlamasına sebep olur.Başkasının hürriyetinin başladığı aralıkta sizin hürriyetinizin aralığı son bulur. Emine ÖZTÜRK

C.182 A.Bu konu değil her konunun liyakatli olanı iyi ve güzeldir. B. Kimsenin hürriyetini kısıtlamadan kendimde hür olabilirim. N.BİLGİN

C 182. A- insan Allah’ın koyduğu hudutları aşarsa kendine yazık etmiş olur.

B-İnsanların özgürlüğü ise diğer insanlara zarar vermemek kaydıyla her şeyi yapabilmektir. Yani başkalarının özgürlüğünün başladığı yerde senin özgürlüğün sona erer. Temel gereksinimlerini         ( beslenme, barınma, eğitim, sağlık vb) karşılayamayan insanların özgürlük peşinde koşması anlamsızdır , bunu dile getirmesi abesle iştigaldir ( boş iş). Abdulmevla OKTUAY

C 182.Her insan bir diğer insanın özgürlüğünü tahrik etmeyecek şekilde yaşarsa özgürlüğü tam anlamıyla yaşıyoruz demektir.Cebrail HAN

C 182. İnsanın özgürlükleri,hakları, bağımsızlığı başkalarının haklarını yemeden karşıdaki insanlara saygılı olduğu sürece olmalıdır. Hatice ŞAHİN

C 182.A)İnsanın özgürlüğü başkalarının özgürlüğü tehlikeye atmadığı sürece değerlidir.

          B)Atatürk,fikri hür vicdanı hür nesillerin yetişmesini ister. Uğur YÜCEDAĞ

C 182. A-O hudutların için de insan olarak kaldıkça değerlidir.

            B-Başkasının hürriyetinin başladığı yerde benim hürriyetim bitmez sadece sınırlandırılır. Onun için başkasının hürriyetinin başladığı yer de benim hürriyetim hız değiştirir(yavaşlar)… Ercan ÇiFTÇi

C 182. Bana göre kişinin özgürlüğü başkasına zarar verecek noktada sona erer. Kadir AVCİ

C.182  A- İnsanlar hayallerini gerçekleştirirken fıtratlarını zorlamamalı ve hayallerinin kendilerine ve doğaya faydalı olmasından yana olmalıdır.

B-Bir insan kendi hürriyeti için başkasının hakkına tecavüz ediyorsa o insan vahşi bir yaratıktır.ÖRN: ABD’nin kendi hürriyeti için orta doğu insanının hürriyetini yok etmeye çalışması. İlyas AKTÜRK

C.182.A.insanın özgürlüğü çevresine zarar vermediği ölçüde önemlidir.

          B:bu doğru bir özdeyiştir. HAYRETTİN KARABUDAK

C.182 A; Bu öneme mantıklı.

B; Hürriyet saygıdır. İRFAN CEYLAN

C.182 A; Katılıyorum.

B; Sev say koru işte budur hürriyet. SEVDETA ŞİŞMAN

C 182.Yani özgürlük sınırları sonsuzdur fakat bir diğer insanın özgürlüğü sınırlarına tecavüz etmediği sürecedir bu sonsuzluk. . ZEYNEL EDE

C 182.Çevremizi özgürleştirdiğimiz oranda bizde özgürüz.Başkası bizim hürriyetimizi bitirmesin bizim hürriyetimize hürriyet katsın bizde onun hürriyetine hürriyet  katalım. Bedih EROĞLU

C 182. A)Bence de katılıyorum. B)Saygı esastır.A.KONUKSEVER

C.182.A. İnsan haklarına tecavüz edilmesini istemez başkalarının hakkına da  tecavüz etmemesi gerekir.B. siz başkasının hürriyetini elinden alırsanız diğerleride sizin hakkınızı alır dolayısı ile hakkınız alınmış olur. . Zehni GÜN

C 182.A)İnsanı mutlu ve huzurlu kılmasında en büyük neden özgür olmasıdır. Ancak özgürlüğünde bittiği ve başladığı yerler vardır.

B)Eğer kendi özgürlüğünüz başkasının özgürlüğünü kısıtlıyorsa sizin özgürlüğünüz sona erer. (FATİH KAPLAN)

C182A) özgürlük başkasını hakkına tecavüz etmeden yaşamaktır BURHAN KORHAN

C 182. Özgürlük sınırlı olmalı dır.yoksa yaşam diye bir durumdan bahs etmek zorlaşır. ŞEHMUS AKYÜZ

C.182. A-İnsanlar kendi özgürlüklerini düşündükleri oranda başkalarınınkinide düşünmeleri gerekir.

B-İnsanların fıtratında kendi özgürlüğü için başkalarınınkini yok etme düşüncesi yatar. BARIŞ HOZMAN

C.182.kişi özgürlüğünü doğaya zarar vermeden yaşamalıdır kişi doğayla bütünleşmesi gerekir. Başka kişinin özgürlüğü başlıyorsa ve benim özgürlüğüm bitiyorsa demek ki farklı düşüncedeki insanlarız Osman KILINÇ

C.182  başkalarının  haklarını gasp etmediğimiz sürece özgürüzdür  Celal TİLGEN

C.182 Doğrudur. Çünkü özgürlük sadece kendisine ve başkasına zarar vermeden olur. ADEM BATARAY

C 182. A.İnsanlar hayattan bazı şeylerden kısıtlı kalınca zevk alır. Özgürlüğün değeri böyle anlaşılır.

 B. İnsanların hürriyetleri hayattan zevk alınca başlar ve başkalarının zevklerine haklarına zarar vermeye başlayınca biter. Fahriye İNCE

C 182. A: İnsanlar özgürlüklerini doğal döngüleri verimli bir şekilde kullandıkça değerlidir. B: Yani sizden güçlü biri sizin elinizden hürriyetini alır. Meral YILMAZ

C182.Özgürlük konusunda insanlar liyakatli davranırsa sorun kalmaz.Özgür olayım derken hayvani davranmamak lazım.liyakat,liyakat,liyakat…Mehmet fatih ŞENGÜL..

C.182

A- insanda özgürlük şu şekilde olmalıdır; başkasının özgürlüğünün başladığı yerde bizim özgürlüğümüz sona ermelidir.

B-biz bunu düşüncemizle belirlemeliyiz. İnsanlara zararımızın dokunmaya başladığı anda bizim özgürlüğümüz bitmelidir. SEYFETTİN ÖZTOSUN

C 182. İnsanın özgürlüğü ahlak ve yasalar sınırları içerindedir. Böyle olması da en mantıklı yoldur. Nesrin EKİNCİ

C 182. İnsan, içinde bulunduğu sosyal ahenge uymalıdır ve sınırların dışına çıkmamalıdır. Aksi halde toplumun dışına çıkan insan özgürlüğünden bahsetmek mümkün değildir. SİNAN UZUNDEMİR

C 182. Özgürlük kavramı bazı saçma sivil toplum örgütleri tarafından anlamı boşaltılmış ve toplum kandırılmıştır. Ama bazı halk kurtuluş örgütleri özgürlük kavramını gerçekten savunuyor. İBRAHİM ÖZDEMİR

C 182. Kalmadıkça,yani bu sınırlar zorlanınca değerini yitirir.Çünkü herkes o zaman birbirinin mahrumiyet alanını işgal etmiş olur. Murat ÇELEN