72.Milliyetçiler olmazsa milletler olmaz, milletler olmazsa halklar olamaz, halklar olamazsa insandaki çeşitliliğin özgün bereketi olmaz. Milliyetçisiz kavim yenilikçileriyle özgünlüğünü yitirir. Yenilikçisiz kavim  ...radikalizme yem va mahkum olur. Dinsiz kavim güzel ahlaktan nasipsiz olur. Evrensel insanlar olmazsa;milliyetçiler, milletler, yenilikçiler ve halklar arasında çağdaş ve köklü iletişim değerleri oluşmaz. Gelişmiş insanlar olmazsa güzel ahlak abideleri (örnek insanlar) olmaz. Batıl-Doğal dinlerdeki ve dinsiz: fert, toplum ve kavimlerde; hayvanlara ve doğaya inanç sempatisiyle yaklaşan değerler ortaya çıkar. Önermelerini eleştiriniz.1,
İpucu;önermeleri:dünyadaki insan kategorileri, doğal dinlere ve Allah CC. gönderdiği bir birini tamamlayan ve destekleyen dinleriyle ilişkilendirin ve güncelleyin.

C 72.Mutlaka tezat kavramlar olacak ki ikisi arasındaki fark ortaya çıksın. Örneğin sevgi ve nefret Sevginin güzelliğini tadamasaydık güzel bir duygu olduğunu nerden bilirdik? Nefreti tatmasaydık sevginin değerini bilemezdik. Özden CALP

C 72.Milliyetçilik bir ırkı tutup onu ölesiye savunmak değildir.Milliyetçilik yaşadığın ülkenin sınırları içerisinde tüm ırklara saygılı olmaktır ve tüm insanların yararına bir şey yapmaktır. Berna AYIN

C 72:Milliyetçilik bütün insanlığı geriye götürür kökten yanlış şeyler. Kamuran BALYEN

C 72.Bazen aşırı milliyetçiler ülkeleri yıkıma götürmeye yeter.Mesela Kürt ve Türk milliyetçileri.Yeniliklere kapalı olan bir ülke gelişemez.Ve yıkılır.Bazı insanlar dinin güzel ahlakta etkili olmadığını düşünüyor.Onlar İslamiyet’ten önceki cehalet dönemine baksın.Dünyayı evrensel insanlar kurtaracaktır. Yudum GÜRER

C 72. Sıfır rakamı tek başına bir anlam ifade etmez ancak yanına bir tane bir rakamı koysak o zaman bir anlamı ve değeri olur. Her şeyin bir tamamlayıcısı olmalıdır. Yakup EKİNCİ

C 72. İnsanların toplumdaki bütün düşünce, inanç, yaşantı ve farklı yapılardaki insanlara yer vermesi gerekir ve bu insanlarında devletin koyduğu kurallar doğrultusunda hareket etmesi gerekir. Bu bir toplumun zenginliğidir. MUHARREM POLAT

C.72:Birbirin tersi olan durumlar olabildiği gibi bir birine eklemeli şekilde düşünenleri de vardır,nitekim dünyanın var oluşundan bu güne çeşitlilik söz konusu bu yüzden olmuştur.Ama milliyetçilerin veya halkları her ne kimlerinse hammaddesi insandır.Dolayısıyla bunlar bir birinin karşısında olarak siyaset değil de muhalefet olsalar daha iyi olabilir.Ancak düşüncelerin aynı olmasıyla düzen bozulur farklılaşmasıyla renklenir.Tabi ki de toplumda yenilikçi insanda eski değerleri de savunacaklar olacaktır.Caner ÖZDEMİR

C 72.Bir ülkede çeşitliliğin olması önemlidir. Ama bu çeşitlilik birbirini yiyip bitirmek yerine veya birbirine baskın gelmek yerine birbirinin tamamlayıcısı olmalı. Süleyman SENEM

C 72.Bir ülkede çeşitliğin olması o toplumda yaşayan insanların kültürel olarak birbirinden faydalanması güzel ancak çeşitliliğin dez avantajı birbirlerine baskın gelmek için her türlü şeyi yapması. Ferhat ÇENBER

C 72. Doğal din diye bir kavram kullanamayız buna doğal din değil de ideoloji dersek daha yerinde bir cevap olur. Mizbah KARATAŞ

C 72. Her türden insan olmalı ki hayat renk bulsun. Emine YARBA

C 72.Çeşitli milletler bir çeşitlilik ve zenginliktir.İmparatorluk kalıntısı bir ülke olduğumuzdan dolayı çeşitli millet ve halklarla birlikte yaşamaktayız.Bizi bu birliktelik içinde tutan dindir.Dinin içinde ki kardeşlik duygusu bizi farklı olsak ta bir arada tutuyor.Bu birliktelik bu günde devam etmektedir.Selçuk İNCE

C 72.Bazı eksik ve yanlış değerleri savunanlar olacak ki insanlar doğrunun kıymetini anlasın. Ayşegül CAN

C 72 Daha önce de belirttiğiniz gibi tüm peygamberler Hz. İbrahim (a.s.) ı tasdik etmişlerdir. Bu doğrultuda düşünürsek aşırı milliyetçiler olsun sözde yenilikçiler olsun radikalistler olsun insanlar arasında nifaka yol açıyorlar… Sırat-ı müstakim doğrultusunda hareket edilirse eğer nifak ve ayrımcılıkta ortadan kalkar. Sözün özü insanlık tüm peygamberler tarafından onaylanan din olan hanif dini üzere bina edilmiş olan, evrensel, köklü iletişim kurulabilen İslam dini üzere olmalıdır ki bu din tüm hakiki semavi dinlerin yansımasıdır diyebilirim. Hatice KAPLAN

C 72.Eleştirmiyorum katılıyorum. Kübra Sivri

C 72. Miletler olmazsa milliyetçilik olmaz. Milletlerde halkı oluşturur. Doğduğu gibi ölmek isteyen insanlar yani yeniliği reddedenler yok olmaya mahkûmdur. Dini olmayan bir kavim, bir millet, bir insan güzel ahlaktan, insani duygulardan uzaktır. Allah insanlara üç ilah din göndermiştir ve eğer güzel ahlaklı olmak istiyorsanız bunlardan birine (lakin en hayırlısı islamiyettir) inanın diye buyurmuştur. Doğal dinler inanan insanlar kendilerini bir boşlukta hisseder ve sürekli tapınacak bir şeyler ararlar. Bu nedenle böyle insanların inançlarında da sadakat olmadığı gibi bunların ahlakında da bir şey beklemek doğru değildir. Erdoğan AKÇİÇEK

C-72)eksikliklerin birbirini tamamlaması,parçaları birleştirerek  bütüne ulamsak. . Ramazan BORAN

C. 72. İnsanların toplumdaki bütün düşünce, inanç, yaşantı ve farklı yapılardaki insanlara yer vermesi gerekir ve bu insanlarında devletin koyduğu kurallar doğrultusunda hareket etmesi gerekir. Bu bir toplumun zenginliğidir. İHSAN YILDIZ

C 72.Bütün bu kavramlar aslında birbirlerini besleyici ve tamamlayıcı niteliktedir fakat insanların düşüncelerinden dolayı dövüldüğü sorguya çekildiği hatta öldürüldüğü bir ortamda nasıl bütünleştirici özelliğinden söz edeceğiz.Körü körüne bağlı olduğumuz inançlarımız uğruna kendimizi ve başkalarını harcıyoruz.Ercem Çağdaş ZOBAR

C 72. Milletsiz, milliyetçisiz, ülkesiz, sınırsız,  ve birbirinden ayrılmış topluluklar olmadan dünya ve insan var olamaz. Bu ayrılma insanın iradesinin dışında cereyan etmektedir. Önemli olan bunu faşizme çekmeden farklılıklarımızı takas edip ortak noktalarımızı paylaşabilmektir.M. Akif TİRYAKİOĞLU