64.İnsanlar ve hayvanların haklarını aramaları arasında hangi farklar vardır?
İpucu;sürü halinde acıkan ve yiyecek bulamayan evcil ve yabanı hayvanların etolojik(hayvani) davranışlarını doğa belgesellerinde hatırlayın. İnsanların acıkınca, hak araken ve yokluk sınırında devletine tepkilerini tarihsel olarak düşünün. Roma imparatorluk ahlakını ve yönetim biçimlerini düşünün.

C 64.İnsanı gibi duruyor, ama çoğu zaman hayvani bir şekilde uygulanıyor.Özden CALP

C 64.Hayvanlar ihtiyaçları doğrultusunda hak arar.Aç olmayan bir hayvan kimseye saldırmaz tabi biri ona saldırmadığı müddetçe.Ama insanlara bakıldığında bazen hiçbir ihtiyacı olmadığı halde başka bir insanı öldürebiliyor.Yudum GÜRER

C 64. Bazen insanlar haklarını ararken hayvani davranışlar sergilediklerinden bir fark göremiyorum. Yakup EKİNCİ

C 64.hayvanın hakkını arama gibi bir zekası yoktur sadece ses çıkararak acıktığını veya bir ihtiyacı olduğunu ifade eder. Ama insanın aklı var hakkını hukuksal yollardan arayabilir. MUHARREM POLAT

C 64. İnsan ahlakına uygun medeni ve konuşarak hakkını arar ama hayvanlar sağa sola saldırarak karşısındakini yaralayarak veya öldürerek hak arar. Muharrem Polat

C 64.Hayvanlar haklarını ararken diğerine yaşama şansı vermezler ve güçlü olan güçsüzü yok eder.  İnsanlar ise haklarını devletin ve insan hukukunun elverdiği koşullarda yargı yoluyla aramalıdır. Ama bazı örgütlerin sokaklarda hukuk dışı bir şekilde araması konusuna gelirsek bence ana sorun devletin anlayış farkından ve baskıcı yönetiminden zorunlu bir davranış şeklidir. Devlet bazı kişileri hayvandan farksız görürse ve ayrım söz konusuysa o kişilerin de hayvani hak arayışının önüne geçilemez. Süleyman SENEM

C 64. Hayvanlarda hak arama güç ile orantılıdır. Güçlü haklıdır mantığı vardır. Günümüzde de aynı mantıkla hak aranması ilginçtir. Ferhat ÇENBER

C 64. İki tarafta da hak arama mücadelesi vardır. Hayvanlardaki hak arama içgüdüseldir. İnsanlardaki ise akılla hak arama vardır. İnsanlarda akıl olduğu için nefsini kontrol edebilir ama hayvanlarda ise akıl olmadığından nefis kontrol edilemez. Dolayısıyla buradan yola çıkarsak hayvanın, yaşadığı ortama zarar verme ihtimali daha yüksektir. Mizbah KARATAŞ

C 64. Hayvanlar acıktıkları zaman kendi ihtiyaçları kadar avlanırlar. İnsanlar ise ihtiyaçlarını karşılarken ihtiyaçlarından daha fazlasını elde etmek için  çevrelerine olduğundan fazla zarar verirler.  Emine YARBA

C 64.Hayvanlar içgüdüsel olarak haklarını almaları konusunda kim güçlü ise o istediğini alır.İnsanlar da haklarını alma konusunda bazen hayvani içgüdüsü ile davranır.Selçuk İNCE

C 64.Hiçbir fark yok hak arama mevzuunda…Ama çok küçükte olsa şunu söyleyebiliriz hayvanlar bunu ihtiyaçları için ve öyle olması gerektiği için yapıyorlar ama insanlar sadece kendi menfaatleri ve hiç ihtiyaçları yokken yapıyorlar. Ayşegül CAN

C 64 Bir hayvan ister tek başına isterse de sürü halinde olsun ihtiyacı kadarını arar peşine düşer ve doyduktan sonrada avı konumunda olana ilişmez.Fakat insanoğlu tamahkar olduğundan doymak bilmez bir nefse sahiptir.Bu sebeple yakar yıkar ve bazense ar,namus,hak,hukuk aramadan insanları katleder ve mahvederler. Hatice KAPLAN

C 64. İnsan hakkını kanuni yolda aramalıdır. Hayvan ise kural dinlemez. Kübra Sivri

C 64.İnsanların ve hayvanların fıtratları oldukça farklıdır. Yaradılışları itibariyle hayvanlar bir şeyi istedikleri zaman saldırganlık dürtülerini kullanması, insanların ise konuşarak bunu gerçekleştirmesi örnek verilebilir. Hayvanlar acıkınca bir başka hayvanı yiyebilirken, insanlar ise acıkırken çalışarak kazandığı parayı kullanarak bu ihtiyacı giderir. Erdoğan AKÇİÇEK

C.64.hayvanın hakkını arama gibi bir zekası yoktur sadece ses çıkararak acıktığını veya bir ihtiyacı olduğunu ifade eder.Ama insanın aklı var hakkını hukuksal yollardan arayabilir. İHSAN YILDIZ

C 64.Hayvanlar haklarını dürtüleriyle ve güçleri ölçüsünde ararlar.Eğer insanlar da bu yöntemle ararlarsa haklarını bu zorbalıktan öteye geçmez.Ercem Çağdaş ZOBAR

C64. Hayvanlarda güçlü güçsüzü ezer ama ihtiyacı kadar alır veya aç değilse almaz. İnsanlarda ise haklı da olsa haksızda olsa güçlü alır.(Vicdanı yoksa). M. Akif TİRYAKİOĞLU