32. A- İnsan diriltmeye kadir olunduğu kadarını yıkmaya cüret etmelidir. DEMİRKUŞ 2008. Önermesinin geçerliliğini 3-5 cümle ile tartışınız.
     B-Eğitim sadece tatlı dil, gönül alma, gönül yapma veya surat yalamayla olamaz. DEMİRKUŞ 2008. Peki sizce nasıl olmalı?
İpucu;insanların, hayvanlaşmışların ve hayvanların eğitimini bir arada ve ayrı düşünün.

C 32.A-İnsanın diriltmeye demeyelim de yapmaya gücü yettiği kadarını yıkmaya cüret etmeli dersek daha doğru olur gibi geliyor.

B-Kimi zaman insanları eğitmek hayvanları eğitmekten daha güç olabiliyor. Ağaç yaşken eğilir küçük yaşlarda ahlaklı yetiştirilmiş bir çocukla ahlaksız yetiştirilmiş bir çocuk arasında dağlar kadar fark olacaktır. Günümüzde artık hayvanlara bile birçok şey eğitilerek yaptırılabiliyorken biz neden eğitimi en iyi şekilde insanlık için yarının gençleri için verimli bir şekilde kullanmayalım. Özden CALP

C 32:A)İnsan sonucuna katlanabileceği eylemleri gerçekleştirmeli.Ayrıca yaptığı şeyleri toparlayabilmeli buna gücü yoksa hiç birşey yapmamalı.

        B)Eğitim yeri geldiğinde tatlı dille bazen de ceza ile olmalı. Berna AYIN

C 32.A.İnsan yapabileceği kadarını yıkmalıdır ki denge bozulmasın.Yapamayacağı kadarına dokunmasın.

B.Eğitimde eleştiri olmalı yeri geldiğinde cezalarda olmalı,sadece güzellik insanları şımarık yapar başarılı değil.Eğitimde disiplin şart. Yudum GÜRER

C 32:A)İnsan hiçbir şeyi diriltemez bunun içinde hiçbir şeyi yok etmemelidir.

        B) Eğitim zaten böyle düşünülmez düşünenlerde yanlış yapar.Eğitim,yaratan tarafından doğuştan bireye verilen hakların doru öğrenilip doğru yöntemle istemeyi öğrenmektir. Kamuran BALYEN

C 32. Mesela lokman hekim ölüm hariç herderde deva bulduğu söyleniyor. Demek ki insanlarda belli bir potansiyel mevcut. Zaten insanlar aklının en fazla az bir kısmını kullanmaktadır. Dini kaynaklara göre Hz. Musa’ nın insanları Allah’ ın vermiş olduğu bir kerametle insanları asasıyla diriltmekteydi. Yakup EKİNCİ

C 32.

A) Evet Örn: Bir hadiste peygamber efendimiz insanın cehennemde cezasını çekebilecek kadar günah işlemesi gerektiğini söyler.

B) Eğitim sadece anlatma değildir. En önemlisi uygulama yapmaktır. MUHARREM POLAT

C.32:A Bunla ilgili bir fikrim yok.

B bence eğitim bu bahsedilen tatlı dil, yüz yalama ve gönül alma gerekirse özür dileme vb bir sürü şeyin arasına eğitim serpiştirilmeli her şeye güzel bir zaman ayarlanmalı yerinde uygun olmalıdır. Caner ÖZDEMİR

C 32.A. Önerme eksiktir. İnsan diriltmeye kadir olduğundan daha azını yıkmalıdır. Yapım yıkımdan fazla olmalı. Yapım yıkıma eşit olursa olduğumuz yerde sayıklarız.

B.Eğitimin belli amaç ve hedefleri vardır. Bu amaç doğrultusunda yapılan her şey mubahtır. Bazen tatlı bazen acı. Süleyman SENEM

C 32.A.İnsanoğlu bir işi yapmaya kalkışırken kendi imkânlarını göz önünde bulundurup bu imkânlar doğrultusunda hareket etmelidir.

B.Eğitim; insan davranışları üzerinde kalıcı değişiklikler meydana getiren bir süreç olmalıdır. Ferhat ÇENBER

 C 32. Diriltmek sadece Alla(cc)’a mahsustur. Eğitimde bazen zorlama da olmalıdır. Kendini aydın sanan cahil insanların ve hayvanların eğitilmesi gibi. Mizbah KARATAŞ

C 32. insan var olanı kullanır yoktan hiçbir şey var edemez. Var olan her şey bir emanettir. Hesabını verebileceğimiz kadar emaneti kullanmalıyız. Yaratmaya gücümüz yetmez. Öyleyse yıkmaya hakkımız yoktur. Emine YARBA

C 32.A.İnsanoğlu zarar verdiği kadar ya da yıktığı kadar onarmasını bilmelidir. Bu düşünce etrafında insanların ilk aşamada yapıcı olmayı kendisine bir fazilet olarak benimsemelidir. Yıkıcılık ardından kin ve düşmanlığı körükler ve ortaya çıkarır.

B.Eğitimde iyi niyetli ve tatlı dilli olmak gerekir. Dayak cennetten çıkmadır. Yani şiddetin insanlığı bazen iyi yöne götüreceği göz ardı edilmemelidir. Selçuk İNCE

C 32.A-Birincisi insanını diriltme gücü yoktur.İnsan ancak Allah dilerse bir şeyler yapabilir.Ama yaptığı çok küçük şeyleride hiçbir zaman yıkmaya hakkı yoktur çünkü kendi gücüyle yapmıyor.

B-Eğitim bence doğru bilgileri tatlı dille anlatmakla olur.Yeri geldiğinde yanlışlarıda tatlı bir dille söyleyebilmelisin ve eğitim kişilerin doğruları üzerine verilmez herkez tarafından kabul gören doğrular üzerine kurulmalıdır. Ayşegül CAN

C 32 A) Soruyu tam olarak anlayamadım…

B) İnsan ya da hayvan olsun olumlu davranış, yaklaşım,sözler sarf edilmesi sonucunda muhakkak müspet cevap alınacaktır.Fakat bu müspet davranış ve yaklaşımlar menfaatten uzak samimiyet içerikli canlı,cansız tüm varlıkların faydasına dokunması maksadı ile yapılmalıdır.Aksi takdirde gayri müspet davranış ve yaklaşımlar hayvanları cani birer canavar;insanları da hayvanileştirir ya da hayvandan daha da aşağı getirir. Hatice KAPLAN

C 32. Önermeye katılıyorum. Hiçbir olumlu faaliyette bulunmayan sadece oturup yapılanları eleştiren insanlar büyük bir aldanmışlık çukuruna düşmüşlerdir. Ne diktin ki yıkmaya kalkışıyorsun. Böylelerine haddini bilip oturmak düşer fakat bu insanların haddi yoktur ve hakları cüretleri olmadığı halde konuşmaya veya yıkmaya devam ederler. Kübra Sivri

C 32. A. İnsan hiçbir şey iken kendini çok büyük bir şey olarak görür. Örneğin; nemrut gibi, firavun gibi. insan hiçbir şey yapmaya muktedir değildir. İnsanoğlu elinde hiçbir şey olmadığı zaman böbürlenmemeli, gururlanmamalı ve nefsine hâkim olmalıdır. İnsan aciz ve zayıf bir varlıktır, mütevazı olmayı bilmelidir.

         B. Eğitim; ekonomik, politik ve toplumsal sistemlerin bir alt sistemidir.bu bağlamda eğitim; politik, ekonomik, toplumsal sistemlerin istediği insanları yetiştirmek üzere işe koyulmuştur. Eğitim insanlara bilimsel, sanatsal, felsefi alanda istendik davranışlar kazandırır. Erdoğan AKÇİÇEK

C-32)diriltmek ancak Allaha mahsustur. eğitim birazda zorlayarak yapılmalı sadece güzellik yetmiyor. . Ramazan BORAN

C.32.

A)Evet.Örn:Bir hadiste peygamber efendimiz insanın cehennemde cezasını çekebilecek kadar günah işlemesi gerektiğini söyler. İHSAN YILDIZ

B)Eğitim sadece anlatma değildir .En önemlisi uygulama yapmaktır. İHSAN YILDIZ

C 32. A.doğru bir önermedir.  

         B.Eğitim öncelikle öğrenenlerde sorumluluk bilinci geliştirmeli ve öğrenenleri doğal yaşantıya hazırlayacak davranışların geliştirilmesini sağlamalıdır.Fakat bu davranışların elbetteki pozitif yönde yansıması ve mantıksal çerçevede temel kıstastır.Sonraki aşamada ise eğitimin düşünsel,derinliğine,yapılandırıcı,bütünsel özelliği ele alınmalıdır. Ercem Çağdaş ZOBAR                                                                                                                                         

C 32. bence bununda bir adım ötesi insan hiçbir zaman yıkmamalı hep yapıcı ve olumlu işler ortaya koymalıdır. Bu insan oluşunun gayesidir. M. Akif TİRYAKİOĞLU